TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Katedra Inżynierii Pojazdów

Badania

Zapraszamy do współpracy!

Potrafimy projektować i badać kompletne pojazdy oraz ich zespoły. Wykonujemy badania dynamiki pojazdów w warunkach drogowych i laboratoryjnych. Dokonujemy pomiarów sił działających na koła podczas ruchu, mierzymy pokonaneimage_1.png odległości, prędkości i przyspieszenia. Badamy koła i opony wraz z oceną ich trwałości. Synchronizujemy pozycje GPS z danymi wideo oraz sygnałami CAN i IMU.

Rozwijamy metody diagnostyki układów jezdnych i kierowniczych. Badamy podwozia i nadwozia. Oceniamy układy hamulcowe i dokonujemy pomiarów skuteczności tłumienia układów zawieszenia. Dysponując dwiema hamowniami podwoziowymi, możemy badać statycznie i dynamicznie pojazdy z napędem standardowym, hybrydowe i elektryczne.


Prowadzimy badania różnych typów silników spalinowych o mocy do 300kW.image-1.pngIdentyfikujemy i analizujemy wszystkie parametry pracy silnika, stany cieplne identyfikując bilanse zewnętrzne i wewnętrzne oraz ciśnienie robocze w komorze spalania.
Oceniamy wpływ użycia różnych paliw silnikowych na sprawność silnika.
Badamy intensywność zużycia i trwałość węzłów tarcia w silniku spalinowym.
Oceniamy stan techniczny silnika na podstawie analizy drgań wibroakustycznych. 
Wdrażamy elementy sztucznej inteligencji w proces starowania pracą silników spalinowych.
Potrafimy zrównoważyć silnik w układzie rightsizing w zastosowaniach hybrydowych.Dysponujemy zestawami mobilnych analizatorów spalin (PEMS), zapewniającymi prowadzenie pomiarów emisji zarówno w warunkach laboratoryjnych jak i podczas testów drogowych nie tylko pojazdów osobowych oraz ciężarowych, ale również maszyn roboczych, jednostek stacjonarnych ,pływających lub lokomotyw 
                                 .image-4.png                 image-2.png
Prowadzimy badania w zakresie ekologii środków transportu, ze szczególnym uwzględnieniem gazów spalinowych oraz wnętrza pojazdu wraz z oceną cytotoksyczności komórkowej preparatów.Tworzymy i udoskonalamy metody pomiarowe stężeń zanieczyszczeń na stanowiskach pracy. Badamy chemizm procesów produkcyjnych. Prowadzimy badania nad mikrobiologicznymi procesami rozkładu biomasy.
image-8.png
Zbudowaliśmy komorę klimatyczną dla potrzeb badań pojazdów samochodowych, elementów maszyn lub kompletnych zespołów zgodnie z normami lub według procedur zamawiającego. Pomiary prowadzimy w szerokim zakresie  temperaturowym wraz z regulacją wilgotności oraz symulacją nasłonecznienia. Możliwe jest również prowadzenie testów gradientowych dla chłodzenia i grzania.

Testujemy komponenty bezpieczeństwa biernego (pasy bezpieczeństwa, poduszki, napinacze, fotele, itp.) w odniesieniu do przeciążeń występujących w ruchu pojazdu. Potrafimy również ocenić pod względem bezpieczeństwa elementy wnętrza pojazdu jak np. uchwyty do telefonów, foteliki, systemy nawigacji, bagażniki itp.

Posiadając manekina do testów zderzeniowych, mierzymy i analizujemy wszystkie kryteria obrażeń człowieka.

Rejestrujemy i analizujemy zjawiska szybkozmienne, zapewniając możliwość: określania kątów między punktami, określania odległości między punktami, obliczania prędkości i przyspieszeń liniowych oraz kątowych, wyznaczenia odpowiedzi częstotliwościowej lub śledzenia nieograniczonej liczby punktów w jednej sesji.


image-12.pngUznając bezpieczeństwo i ekologię za dwie dominanty sprawnie funkcjonującego systemu transportowego prowadzimy szkolenia kierowców z wykorzystaniem symulatora pojazdu ciężarowego i autobusu.

Badamy reakcje kierowców podczas zdarzeń drogowych.

Badanie ergonomię produktu np. kokpit, manipulatory w kabinie kierowcy itp.

Optymalizujemy czas pracy.  

Identyfikujemy obiekty rozpraszające uwagę.

Oceniamy przekaz reklamowy oraz wybieramy najlepszy wariant projektowy, przez ocenę  skupienia się na wybranym produkcie.

Uczestniczymy w badaniach sportowców oraz wspieramy procesy rehabilitacyjne. Badamy psychologię behawioralną i zachowania konsumenta.

Prowadzimy badania mechatroniczne pojazdów, maszyn i systemów.

Wykonujemy diagnostyczne układy dedykowane.

Specjalizujemy się w IoE, telematyce, wibrometrii, przetwarzaniu sygnałów, termowizji
oraz pomiarach mocy pojazdów i silników, a także ich emisyjności (podczas testów mocy).

          image-13.png

Wykonujemy pomiary cieplne pojazdów i ich zespołów, ale również potrafimy nieinwazyjnie wykryć błędy w dociepleniu, mostków cieplnych, zawilgoceń, wentylacji powietrza. Lokalizujemy rury z ciepłą wodą i nieszczelności.

Identyfikujemy zwiększone rezystancje np. w rozdzielniach elektrycznych oraz wszelkich złączach elektrycznych.

Diagnozujemy wadliwie pracujące urządzenia mechaniczne.

Wspieramy termowizyjnie medycynę przez wykrywanie stanów zapalnych, braków prawidłowego ukrwienia itp. prowadząc do poprawy skuteczności terapii i rehabilitacji.

Specjalizujemy się w kompleksowym przygotowaniu silników spalinowych do motosportu zarówno hobbistycznego jak i wyczynowego.

Modyfikujemy układy sterowania jednostek napędowych.

Wykonujemy obliczenia układów dolotowych i wylotowych. 

Przeprowadzamy pomiary przepływu i oceniamy sprawność wymiany ładunku.

Wykonujemy porting głowic.

Prowadzimy analizy chemiczne i metalograficzne materiałów konstrukcyjnych elementów pojazdów, maszyn, urządzeń i narzędzi.
Określamy gatunki i strukturę materiału oraz stanu jego obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej.

Wykonujemy pomiary twardości i określamy grubości warstw obrobionych powierzchniowo i cieplno-chemicznie.
Oceniamy jakość i poprawność wykonania połączeń spawanych, napoin, warstw obrobionych powierzchniowo i cieplno-chemicznie.
Badamy prawidłowości wykonania powłok metalicznych i niemetalicznych na elementach metalowych.
Identyfikujemy przyczyny uszkodzeń korozyjnych i zmęczeniowych oraz opracowujemy warunki, metody i technologie zabezpieczeń antykorozyjnych.
Odtwarzamy technologie wytwarzania elementów nieposiadających kart technologicznych. Opracowujemy i optymalizujemy nowe technologie.
Przeprowadzamy analizę strukturalną i krystalograficzną metali z użyciem metod rentgenowskich i z zastosowaniem metod mikroskopii elektronowej transmisyjnej i skaningowej.

Wykonujemy symulacje ruchu oraz zderzeń pojazdów samochodowych zgodnie z zasadami dynamiki w założonym niejednorodnym środowisku. Odwzorowujemy wszystkich użytkowników ruchu na drodze od pojazdu, poprzez motocyklistów, rowerzystów i pieszych.

 Zajmujemy się rozwojem i aplikacją zagadnień przepływów gazów i cieczy.  
Równolegle z badaniami laboratoryjnymi i podczas testów drogowych prowadzimy prace modelowe w zakresie numerycznej mechaniki płynów.
Posiadamy klaster obliczeniowy sprzężony ze stanowiskami do badań pojazdów oraz silników spalinowych umożliwiający wykonywanie skomplikowanych symulacji komputerowych w zakresie inżynierii pojazdów.
Długoletnie doświadczenie zespołu badawczego wraz ze stosownym oprogramowaniem CFD umożliwia symulacje przepływu płynu w każdym rodzaju maszyn i urządzeń oraz modelowanie procesów termochemicznych w urządzeniach kotłowych.
Potrafimy również wykonać symulacje w zakresie rozprzestrzeniania zanieczyszczeń.

  • Pracownia Pojazdów i Napędów

    Pracownia Pojazdów i Napędów prowadzi interdyscyplinarne prace naukowo-badawcze w zakresie inżynierii pojazdów. W pracowni funkcjonują laboratoria: LABORATORIUM BADAŃ I EKSPLOATACJI POJAZDÓW -...

    Więcej
  • Pracownia Materiałoznawstwa i Wytrzymałości Materiałów

    Pracownia Materiałoznawstwa i Wytrzymałości Materiałów zapewnia realizację prac naukowo-badawczych w zakresach:  analizy strukturalne i krystalograficzne, badania mikrostruktury materiałów...

    Więcej
  • Pracownia Badań Emisji

    Pracownia Badań Emisji została utworzona w celu realizacji prac badawczychw zakresie oceny emisji zanieczyszczeń transportowych, ze szczególnym uwzględnieniem spalin silnikowych i oceny...

    Więcej
  • Pracownia Mechaniki Płynów

    Pracownia Mechaniki Płynów zajmuje się rozwojem i aplikacją zagadnień przepływów gazów i cieczy. Równolegle z badaniami laboratoryjnymi i w warunkach eksploatacji rzeczywistej prowadzone są prace...

    Więcej
  • Dział Motorsportu

    Dział Motorsportu prowadzi działania wspierające wszelkie prace służące poprawie charakterystyk pracy pojazdów samochodowych przygotowywanych na potrzeby sportu wyczynowego. Są to prace w...

    Więcej
Politechnika Wrocławska © 2024