TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Od wielu lat świat oczekuje zrównoważonych działań w dziedzinie bezpieczeństwa energetycznego, w tym oszczędzania energii, alternatywnych źródeł energii, wysokiej jakości powietrza itp. Pod wpływem tych wyzwań współcześni projektanci wdrażają nowoczesne technologie w pojazdach samochodowych. Od samego początku, tj. od 1945 r., Politechnika Wrocławska, a w szczególności zakłady naukowo-badawcze działające w obszarze motoryzacji, których spadkobiercą jest dzisiejsza Katedra Inżynierii Pojazdów, uczestniczy w procesie kształcenia w zakresie rozwoju technologii motoryzacyjnych. W ten sposób z naszej inspiracji powstały dwa kierunki dedykowane edukacji w zakresie inżynierii pojazdów.
Specjalność funkcjonuje od 2008 r., ale jej początek datowany jest na rok 2005 kiedy to w obszarze europejskim z udziałem kilkunastu uniwersytetów zagranicznych powstała inicjatywa wspólnego kształcenia w obszarze inżynierii pojazdów. Edukacja na poziomie studiów magisterskich odbywa się w całości w języku angielskim i rozszerzyła krąg osób zainteresowanych na cały świat. Absolwenci tego kierunku mają solidne podstawy ogólnej wiedzy zarówno w tradycyjnej, jak i nowoczesnej inżynierii samochodowej na tle ogólnych problemów energetycznych i środowiskowych. Studenci poznają metodologię naukową i sprawozdawczość inżynierską. Pracownicy Katedry utrzymują ścisłe kontakty z absolwentami, którzy funkcjonują w międzynarodowych i multidyscyplinarnych grupach. Wartością dodaną tych studiów jest zmotywowanie do uczenia się przez całe życie w obszarze inżynierii pojazdów. Przy podejmowaniu decyzji i wykonywaniu zadań absolwenci tej specjalizacji kierują się zasadami społecznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi.
Kierunek studiów, których rozpoczęcie datuje się na rok akademicki 2023/2024 jest związany z dyscypliną inżynieria mechaniczna i wypełnia efekty uczenia nabyte w procesie kształcenia na temat całkowitej emisyjności w cyklu życia pojazdu przez pryzmat emisji: gazów cieplarniany, substancji szkodliwych, hałasu i emisji elektromagnetycznej. Edukacja na pierwszym stopniu oznacza studia w obszarze już istniejących konstrukcji z umiejętnością dostrzeżenia nowych potrzeb i inżynierskiej analizy w zakresie rozwoju napędów niskoemisyjnych. Studia są realizowane w formule projektowej tak, aby student inspirowany aplikacjami projektowymi sprawniej utrwalał informacje i zamieniał je na wiedzę ze szczególnym naciskiem na jej zastosowanie. Absolwent jest przygotowany zarówno do indywidualnej pracy jak i pracy w zespole oraz koordynacji prac i oceny ich wyników. Przedmioty kształcenia zostały dobrane w celu kreowania szerokiej percepcji w zakresie inżynierskiej oceny energetyczno-ekologicznej, a to definiuje rozległe możliwości zatrudnienia. Absolwent jest przygotowany do pracy nie tylko w branży motoryzacyjnej, zarówno w obszarze projektowym jak i wytwórczym oraz w eksploatacji środków transportu, ale również może być zatrudniony przez inne jednostki gospodarcze, administracyjne i edukacyjne wymagające wiedzy technicznej z obszaru niskoemisyjności i cyklu życia produktu.
Układy napędowe spalinowe
instrukcje do zajęć
Instrukcja 1 [ .pdf ] | |
Instrukcja 2 [ .pdf ] | |
Instrukcja 5 [ .pdf ] | |
Instrukcja 6 [ .pdf ] |
Silniki Spalinowe
Thermodynamics - laboratory, Aleksander Górniak, DEng
experiment_1.pdf [ .pdf ] | |
experiment_2.pdf [ .pdf ] | |
experiment_3.pdf [ .pdf ] | |
experiment_4.pdf [ .pdf ] | |
experiment_5.pdf [ .pdf ] | |
experiment_6.pdf [ .pdf ] |
Termodynamika techniczna - laboratorium dr inż. Aleksander Górniak
cwiczenie_1.pdf [ .pdf ] | |
cwiczenie_2.pdf [ .pdf ] | |
cwiczenie_3.pdf [ .pdf ] | |
cwiczenie_4.pdf [ .pdf ] | |
cwiczenie_5.pdf [ .pdf ] | |
cwiczenie_6.pdf [ .pdf ] |
Prezentacje Vehicle engineering.
Basic od vehicles dynamics [ .pdf ] | |
Basics of transportation systems [ .pdf ] | |
Body architecture [ .pdf ] | |
Braking performance [ .pdf ] | |
Criteria for car safety assessment [ .pdf ] | |
Engine and powertrain [ .pdf ] | |
Engine power requirements [ .pdf ] | |
Steering system and cornering [ .pdf ] | |
Susoension systems [ .pdf ] | |
Tires road interaction rolling resistance [ .pdf ] |
Wykłady z geometrii wykreślnej prof. dr hab. inż. Andrzeja Kaźmierczaka : Geometria wykreślna prof. dr hab. inż. Andrzej Kaźmierczak